sreda, 13. maj 2009

Katja Čičigoj


26.5.2009, YHD, 18h, Katja Čičigoj


Ali lahko na robu molka prisluhnemo fantomskim glasovom? Učinek avtoreferencialnosti na status reprezentirane realnosti v filmu Our Beloved Month of August



»Film je 24 laži na sekundo v službi resnice, ali v službi poskusa iskanja resnice,« večkrat pravi Michael Haneke v svojih intervjujih; »Polovična resnica je slabša kot laž,« pa zatrjuje Pepe Davidu Holzmanu v filmu David Holzman's Diary (1967, Jim McBride), ki je prepričan, da bo s snemanjem svojega življenja našel resnico, ki se po Godardu vpiše v film »24-krat na sekundo.« Toda ko se film zave svoje lažnive narave in jo pred nami razgali, ali lahko še verjamemo njegovemu samorazumevanju kot poskusu iskanja resnice? Ko film izpostavlja, da ne more več posneti »zvokov, ki so dejansko tam,« kot svoje želje označi režiser v zaključni sceni svojega filma Our Beloved Month of August, (Aquele Querido Mês de Agosto, 2008, Miguel Gomes), temveč lahko le sledi tonskemu mojstru v snemanju »fantomskih glasov,« tistega, kar si sam »želi, da bi slišal«- ali jim lahko prisluhnemo tudi gledalci, ko nas avtoreferencialni film kot samodeklarirana laž oz. ozaveščena produkcija zgolj-fantomskih glasov pripelje na rob molka?



Namen predavanja je s pomočjo analize funkcije filma kot jezikovnega sporočila (Casetti-Chio) ter naratološke analize metalepsis, mešanja pripovednih ravni filma (po Genettu), analizirati učinek kratkih stikov (po Lodgeu) med domnevno realnostjo in fiktivno filmsko naracijo za reprezentacijo te realnosti, zlasti v sodobnem filmu na primeru Gomesovega Aquele Querido Mês de Agosto. Ali film danes morda prav z avtorefleksijo lastnih fiktivnih postopkov postane refleksija družbene realnosti, po Jamesonu pojmovana »kartografija stvarnosti?« Je pristna podoba nekega kraja in časa zgolj podoba o nastanku te podobe, ali postane tudi ta zgolj fiktivna, ko je vključena v filmsko naracijo?


KLIK ZA POSLUŠANJE PREDAVANJA!








Literatura:

Arsenjuk, Luka: Prava filmska teorija morda še ne obstaja. Intervju s
Fredericom Jamesonom. Ekran 4-5/2006, str. 52-54.

Jameson, Frederic: Postmodernizem. Ljubljana: Problemi-Razprave, 1992, str. 5-68, 135-156.

Genette, Gerard: Figure 3. Torino: Giulio Einaudi editore, 2006, str. 275-285.

Lodge, David: The Modes of Modern Writing. London: Edward Arnold,
1989, str. 239-244.



Katja Čičigoj, študentka filozofije in primerjalne književnosti, strastna konzumentka filmov, gledališča in sodobnih scenskih umetnosti. Z njimi se bolj poglobljeno seznanja prek delavnic Slovenske Kinoteke, Maskinega seminarja sodobnih scenskih umetnosti, Glejeve Šole ustvarjalne kritike in Preglejevega laboratorija dramskega pisanja. Katja Čičigoj objavlja v naslednjih medijih: Kinotečnik, spletni časopis festivala Animateka, Bajta.org, Gledališki listi gledališča Glej, Dramočlen (bilten Tedna Slovenske drame), Dramosled (bilten Festivala dramske pisave), Sigledal.org, spletni časopis festivala Mesto Žensk.



Ni komentarjev:

Objavite komentar

 

Koordinatorka dejavnosti Škratova filmska mala šola: Nina Cvar | Vodja dejavnosti KUD Anarhiv: Mateja Zobarič | Stran oblikuje in ureja: Tit Podobnik | Škratova Čitalnica